vraagteken-g2x

Wij hebben de kennis en ervaring in huis om uw asbest calamiteit onder controle te krijgen

Een asbest calamiteit komt altijd op een onverwacht moment en vindt vaak binnen de werk- of woonomgeving van huurders of medewerkers plaats. Denk bijvoorbeeld aan de onderhoudsmedewerker die een doorvoer maakt door een asbesthoudende plaat. Direct ingrijpen om een veilige (werk)omgeving te waarborgen en creëren is noodzakelijk.

Maak asbestrisico’s inzichtelijk en beheersbaar en zorg dat u uw zaak goed op orde heeft met asbestbeleid en beheersplannen. Het scheelt u tijd en geld wanneer gaat slopen of renoveren. Laat u ondersteunen met het opstellen van asbestbeleid en asbestbeheersplannen.

Om een asbest calamiteit te voorkomen kunnen vooraf een aantal zaken geregeld worden zoals:

Verder helpt het ook mee als uw medewerkers of onderaannemers weten waar het asbest zit in uw gebouwen, apparatuur en installaties. CheckVastgoed kan daar aan bijdragen. Nieuwsgierig? Lees hier meer over op de website van CheckVastgoed.

Neem contact op en wij vertellen u graag de mogelijkheden.

Als u zich als gebouweigenaar of beheerder goed voorbereidt op asbest calamiteiten kunt u zorgen voor een goede coördinatie en houdt u de schade binnen de perken. Het omgaan met asbest is aan zeer specifieke wetgeving verbonden en vereist deskundigheid. Bij een incident is een goede externe communicatie eveneens essentieel.

AsbestVraag heeft deze deskundigheid in huis. Wij ondersteunen uw bedrijf met het goed voorbereiden op dergelijke situaties zodat u weet wat te doen als er daadwerkelijk asbest vrijkomt. Beheersing achteraf – van onjuiste of ongewilde geruchten en verdraaide feiten – is aanzienlijk lastiger dan het vooraf investeren in een goed plan.